Közvetlen Kapcsolat Istennel

belső fény- és hangmeditációval

 

<< Tartalomjegyzék

 

Minden nagy vallás beszél a karma törvényéről. Ha nem így lenne, ha a cselekedeteinknek nem lennének következményei, miért hirdetnék, hogy jónak kell lennünk? Ezért említi az összes nagy vallás a karma és reinkarnáció törvényeit. Néhányszor világosabban megmagyarázzák, máskor utalnak rá. A mi törvényeink a társadalmi rend védelmére jöttek létre, és a világegyetemnek is vannak törvényei, amelyek vigyáznak a világegyetem rendjére és az összes élőlényének a jólétére. Nemcsak egy országban élünk, hanem a világegyetemnek is polgárai vagyunk, ahol minden nemzet egy lakóhelyhez hasonlít. Ezért kell ismernünk a világegyetem törvényeit, és ha tiszteletben tartjuk őket, akkor megvédenek attól, hogy a létezés alacsonyabb szintjeit tapasztaljuk meg.

A karma fogalmával kapcsolatban tudnotok kell, hogy kétféle karma van: emberi karma és egyetemes karma. Az emberek törvényeit egy láthatatlan erő irányítja, amit az emberi értelem nem foghat fel. Ezt hívják szanszkrit nyelven karmának, ami az ok és okozat törvényét jelenti. Ezt a Biblia így említi: "Amint vetsz, úgy aratsz." (Galata. 6.7)

Van jó és rossz karma, de számodra mindegyik ragaszkodást jelent a földön. Beavatás után az előző életek karmája ki lesz törölve, de a mester nem érinti az ebből az életből származó karmát. Különben azonnal meghalnátok. Egy időre itt kell maradnunk, hogy megáldjuk a világot és segítsük a barátainkat. Azután mehetünk a Mennyországba, és bármikor visszatérhetünk, ha így kívánjuk. A karma egy láthatatlan erő, nagyon igazságos és erős. Amit teszünk, az vissza fog hatni ránk. Ez az ok és okozat törvénye.

Van karmánk, mert van ez a számítógép, a tudat, az agy, ami azért van, hogy rögzítse ennek a fizikai világnak minden tapasztalatát. Ezért van. Itt jegyezzük fel a jót vagy a rosszat. Ez az, amit mi karmának nevezünk. Mi a karma? Csak az élmények, jók vagy rosszak, a reakcióink, sok életünk tanulási tapasztalata. Mivel van egyfajta úgynevezett lelkiismeretünk, tudjuk, hogy jónak kellene lennünk, és néha mégis rosszat teszünk. A rossz dolgok súlyként nehezednek ránk, mint egy csomó szemét, vagy poggyász. A gravitáció törvénye miatt ez lehúz minket, és megnehezíti a hegymászást. Ennek a világnak a sok erkölcsi tanítása, a sok szabálya, a különböző nemzetek szokásai miatt belegabalyodunk az úgynevezett jó és rossz, bűn és ártatlanság fogalmába. Ezért mi ezen hagyományok, és az adott nemzet szokásai, törvényei alapján lépünk kapcsolatba az emberekkel ezen a világon, és szerzünk tapasztalatokat jóról, rosszról, bűnről és ártatlanságról. Értitek? Szokássá válik, hogy úgy gondolkozunk: - ha ezt tesszük, akkor bűnösök vagyunk, ha azt csináljuk, akkor rossz emberek vagyunk, stb. És ez itt mind fel van jegyezve. Ez az oka a lélekvándorlásnak, ez köt minket a fizikai, vagy valamivel magasabb világhoz. Nem vagyunk elég szabadok, elég könnyűek, hogy felette lebegjünk. Ez mind ezek miatt a tévhitek és elképzelések miatt van.

Kérdés: Mester, beszéltél arról, amit te gondviselésnek nevezel. Néhányan erre a sors szót használhatnánk, bár úgy tűnik a gondviselésnek inkább van spirituális töltése. Mi a helyzet a szabad akarattal?

Mester: Az egy választás a fizikai születésünk előtt és a fizikai születésünk idején. De a halál után már nem választhatunk, hacsak nincsenek érdemeink, amiket ez alatt az élet alatt halmoztunk fel. Például, mielőtt megszületünk erre a világra, megvan a választási lehetőségünk, hogy egy meghatározott típusú személlyé váljunk, de aztán idejövünk, és módosítjuk ezt a helyzetnek és a társadalmi nyomásnak megfelelően. Ezután a szabad akaratot is elveszítjük. Azt hisszük, hogy szabadok vagyunk, pedig nem.

K: Szóval az igazi szabad akarat, az igazi választás, a valódi választás megtörténik még mielőtt ide belépünk. Azután Maya fátyla mögött vagyunk, és nem emlékezünk az egyezségre. Te ezt hívnád a szerződésnek?

M: Igen, ez a szerződés Istennel, a saját lelkiismeretünkkel.

K: Korábban beszéltél a karmáról. Van-e hatalmunk afelett, hogy mivé leszünk következő életünkben, vagy megmondja valaki, hogy az milyen lesz?

M: Senki nem mondja meg, hogy milyen lesz, mert a saját cselekedeteink és azok gyümölcse az, ami meghatározza, hogy mivé válunk következő életünkben. Ha meg akarod határozni a következő inkarnációdat, akkor rendelkezned kell a bölcsességgel, hogy saját utadra rátalálj, és visszanyerd a legnagyobb erődet. Akkor képes leszel meghatározni. De most túl gyenge vagy.

K: Csökkenthetjük a karmánkat imádsággal?

M: Igen, ha elég őszinték vagyunk. Mert egy nagyon őszinte és mély imádkozás az egyfajta meditáció. Ekkor meditatív hangulatban vagyunk, ami így eléri a bennünk levő kegyelem, érdemeink és áldásaink tárházának legmélyebb zugát, és ennek hatása van, megtisztít. Ez csak akkor segít, amikor valóban őszinték vagyunk és nagyon vágyunk a megbocsátásra.

K: Szétoszthatjuk a karmánkat néhány életen keresztül, hogy így egy alkalommal kevesebbet szenvedjünk?

M: Igen, megteheted, de többet fogsz szenvedni. Elmondom, hogy miért. Mert minden életben már van karmánk, és ha ehhez még hozzáadod ennek az életnek a karmáját, akkor csak többet fogsz szenvedni. Minden életben van elég karmád, még arra is jut, hogy megtakaríts belőle, ha ehhez még ennek az életnek a karmáját is hozzáadod, azt hiszem, hogy többet fogsz szenvedni, és nem kevesebbet. Érted?

K: Az apa bűnei átszállnak a fiúra?

M: Bizonyos mértékig igen. Ezt hívjuk kollektív karmának. A családon belüli kollektív büntetést jelenti. Ezen felül, mindenkinek megvannak az egyedileg összegyűjtött rossz cselekedetei, vagy a jó tettekből adódó jó következmények. A karma a jó és rossz tetteket, jó és rossz következményeket egyaránt jelenti, nem csak a rosszakat. A legtöbb ember negatív értelemben használja.

K: Kedves Mester, kérlek, magyarázd el, milyen karmájuk van a diktátoroknak, mint Hitler, Lenin, Ho Si Minh, akik milliókat elpusztító háborúkat okoztak, és további milliókra zúdítottak szenvedést?

M: Ez az emberiség kollektív karmája, ami, ahogy már mondtam, az emberek és egyéb lények közti kapcsolatok mellékterméke ezen a világon, vagy más világokban. Ezek a melléktermékek egyfajta nagyon erős energiává váltak, és ez az energia földünk légkörében lebeg. Amikor túlságosan sűrűvé válik, akkor meg kell jelennie valamilyen látható formában, úgy, mint egy nagyon nagy diktátor, aki milliókat pusztít el, stb.

Így hát bizonyos értelemben nem ezeket az embereket kell hibáztatnunk. Saját magunkat hibáztathatjuk. Ha mindegyikünk erényes életet élt volna, a parancsolatokat betartva, tartózkodva mindenfajta gyilkolástól, beleértve a nem vegetáriánus étrend közvetett gyilkolását is, akkor ezek a diktátorok eleve nem születtek volna meg erre a világra. Itt vannak ezek a szörnyű élmények, hogy emlékeztessenek minket az erényes útra, és ha még nem ébredtünk fel, akkor ezek a dolgok ezután is emlékeztetni fognak minket mindaddig, amíg az emberiség egésze fel nem ébred.

K: Rávilágítanál a karma kérdésére? Hogyan oldjuk fel előző karmikus adósságunkat, és hogyan kapcsolódik ez a megvilágosodáshoz?

M: A karma egy szanszkrit kifejezés az "Amint vetsz, úgy aratsz" (Galata. 6.7) törvényére, ami a világegyetem alsóbb szintjének a törvénye. Amikor a mester beavat, akkor felhúz e fölé. Ezért a karmát a földszinten el lehet égetni, és nem hat rád. Csak egy kicsit hagy meg belőle, hogy folytathasd ezt az életet. Ez már el van simítva, és meg van olajozva a mester ereje által. Beavatás után nincs több tárolt karmád, úgyhogy nem kell újra születned, ha nem akarsz. Ha ismét újra akarsz születni, az nagyon könnyű. Csinálhatunk karmát, vagy vehetünk kölcsön sok érző lénytől, hogy lejöhessünk. A beavatás a múlt összes karmájának a megsemmisítése, nem hagyva több lehetőséget a teremtményeknek a jövőbeli visszatérésre.